Genom unika modeller, ny teknologi och best practise så har PromIT nöjet att presentera det bästa av två arbetsplatsvärldar. PromIT arbetsplatsfunktion!
PromIT arbetsplatsfunktion är en hybrid och levereras genom det moln (Privat, Publikt eller PromIT moln), där den ger bäst funktion och ekonomi.
Arbetsplatsfunktionen är flexibel, går att anpassa och använda i företagets samtliga roller oavsett om du har personal som jobbar med avancerade cad, bildbehandling, service, försäljning eller administration.
Funktionen följer med dina användare över de devices som de förväntas kunna använda oavsett om det är företagets eller privat utrustning.
PromITs arbetsplatsfunktion kräver inga komplexa utrullningar när din verksamhet förändras utan följer med dig ekonomiskt och funktionellt när du har behov av att snabbt växa eller dra ner på verksamheten.
Arbetsplatsfunktionen är helt behovs- och funktionsorienterad. Den ser till att leverera rätt tillgänglighet till system och applikationer genom de i förväg definierade kundrollerna, deras uppgifter och prestandabehov i verksamheten, oavsett device (Surfplatta, PC, Smartphone) och tillverkare (Apple, HP, IBM, etc.).
PromITs arbetsplatsfunktion kan också bidra till att du kan njuta de ekonomiska och funktionella fördelarna med central hantering och lagring av dina system och data.
Med arbetsplatsfunktion avses en arbetsplats med en uppkopplad device mot nätverket eller möjlighet till uppkoppling till nätverket. En arbetsplatsfunktion har även lokal skrivare, nätverksskrivare, kopiator, eventuell skanner och/eller annan perifer utrustning.
Vad kan ingå:
1.Att informationen drivs genom tunnlade och krypterade förbindelser
2.Möjlighet till obundenhet till arbetes lokalitet för de anställda
3. Möjlighet att nå sin arbetsplats från obegränsat antal devices för de anställda.
4.Styrning av information, system och applikationsåtkomst mot roll, identitet, behörighet, autentisering, nät, geografi m.m.
5. Centralisering, konsolidering och effektivisering av data
6. Ökad förmåga till central och effektiv managering av arbetsplatserna
7. Stöd för roller med olika behov av applikationsprestanda
8. Skalbarhet om företaget snabbt behöver växa, konsolidera eller minska sin verksamhet
9. Kapacitetsbevakning och vid behov initiering av åtgärd
10. Förslag till releasebyten eller systemuppgraderingar av operativsystem enligt överenskommet regelverk, så att standardprogramvaror och övriga godkända programvaror fyller tänkt funktion
11.Tillgänglighetsmätning på överenskommen utrustning
12.Uppläggning, förändring och borttagande av användare
13. Uppdatering av virusskydd
14. Upprätta arbetsplatsdokumentation och sammanställning av statistik för arbetsplatsutrustning
15. Underhåll av teknisk dokumentation
16. Underhåll av teknisk dokumentation såsom konfigurationsbeskrivningar
17. Uppföljning och rapportering av kapacitetsförbrukning
18. Deltagande i utvecklingsmöten
19. Behörighetsadministration
20. Support/Servicedesk